I'm in South Africa :) - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Hanke Dijk - WaarBenJij.nu I'm in South Africa :) - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Hanke Dijk - WaarBenJij.nu

I'm in South Africa :)

Blijf op de hoogte en volg Hanke

11 September 2013 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Daar zit ik dan in Zuid Afrika... :) Ik heb een goede vlucht gehad. Het overstappen in Istanbul was heel makkelijk, dus dat viel erg mee! Iedereen die heeft mee gewerkt aan het 'anti heimwee boek, vol liefde' heel erg bedankt! :) Ik heb het meteen gelezen in het vliegtuig. Echt super lief. En zo zijn jullie toch een beetje bij me. Ook bedankt voor al jullie kaartjes, ze fleuren mijn kamer hier op.

Op het vliegveld werd ik opgehaald door Elise, Riët, Sharon en Esther. (dit zijn de andere vrijwilligers) Ze hebben me gelijk op sleeptouw genomen;) We zijn op een overdekte markt geweest en daarna hebben we nog ergens wat gedronken. Dus ik heb meteen al wat van Kaapstad gezien, waaronder de Tafelberg. Het auto rijden gaat hier ook anders, links rijden en nog allerlei andere verkeersregels, dat word nog wat..
Later zijn we weer terug gegaan naar het vliegveld, want Esther ging alweer naar Nederland. En toen op weg naar Goeie Hoop. Wat is het apart en leuk om hier nu echt te zijn, om de kids te zien, de andere vrijwilligers en het huis. Mijn kamer is al aardig ingericht, apart dat dit mijn plekje word voor het komende half jaar, maar door al jullie kaarten en foto's begint het al wel mijn plekje te worden:)
De kinderen wonen beneden in het huis en de vrijwilligers boven. Wij heten hier aunties, de hele dag door hoor ik hier auntie, auntie, auntie.. Er zijn verschillende units in het huis en elke unit heeft z'n eigen mommy (inlandse huismoeders). Elk kind zit dus op een vaste unit.

Het was hier gisteren avond aardig koud en al vroeg helemaal donker. Maar vandaag in het zonnetje was het heerlijk. Gisterenavond heb ik de oudere kids gezien, ze willen meteen weten hoe oud ik ben, wat mijn achternaam is en of ik een boyfriend heb.. Mijn nagellak en armbandjes waren ook heeel interessant.
Vannacht heb ik heerlijk geslapen, ik was echt moe na de lange reis. We gaan hier op tijd naar bed, want als je de kids naar school moet brengen moet je om half 7 (!!) al in de auto zitten. Vanmorgen heb ik een rondleiding gehad door het huis, kennisgemaakt met de mommy's en daarna ben ik buiten geweest bij de kleinste kids, die nog niet naar school gaan. Wat een heerlijke koppies allemaal, ze willen meteen spelen, mijn haren doen, op schoot zitten of even kletsen :) Het omschakelen van taal is nog wel even wennen, maar over het algemeen begrijp ik wat de kids bedoelen. En vanmiddag heb ik ook de kids die naar school gaan gezien, iedereen komt meteen naar me toe om kennis te maken, want zo'n nieuwe auntie daar worden ze wel nieuwsgierig van. Heel leuk en gezellig! Al die (moeilijke) namen onthouden dat wordt nog wel een dingetje ;) Vandaag had ik nog lekker een dagje vrij. Vanavond ben ik ook nog een uurtje bij de movienight geweest, elke woensdag avond mogen de kinderen een uurtje een film kijken.
Vanaf morgen word ik ingewerkt. Er zijn hier allerlei verschillende taken, die ga ik nu allemaal ontdekken, ik hoef me niet te vervelen in ieder geval :) Tot de volgende blog, ik houd jullie op de hoogte!

En voor degene die mijn kamer nog extra op willen vrolijken ;) mijn adres hier is:
PostNet suite 80
Private bag X4
Gordons bay 7151
South Africa

Veel liefs,
Hanke

  • 11 September 2013 - 21:07

    Ome Aart:

    Hoi Hanke,

    Fijn dat je goed aangekomen bent!
    Je kamer ziet er al gezellig uit maar we zullen snel een kaartje sturen om je kamer nog wat meer op te fleuren.

    groetjes,


    ome Aart

  • 11 September 2013 - 22:07

    Moes:

    Ha Hanke,

    Echt leuk om iets van je belevenissen in Zuid-Afrika te lezen. kZou graag even om een hoekje willen kijken. Jij genietend tussen je zwarte vriendjes en vriendinnetjes.
    Je kamer is al gezellig geworden.
    Weltrust.

    Dikke knuf van je moeder.






















































































































































































































    W

  • 11 September 2013 - 22:07

    Dianne :

    Ha Hanke,

    Pff meid, m'n complimenten! In je eentje er naar toe.. Dapper hoor.
    Heel veel succes daar in alle doelen die je hebt! En geniet er ook van.

    Groetjes,
    Dianne




  • 11 September 2013 - 22:51

    Je Pappie:

    Ha HankiePankie,

    Slaap goed meissie! Mooi dat je er bent en de eerste kennismaking hebt doorstaan. Goed oppassen op 'je weet wel'. Vergeet niet een ring om te doen! Hou je veilig!

    Geniet er van en wees dankbaar!

    Je pa

  • 12 September 2013 - 00:20

    Annet:

    Érg leuk om te lezen, Hank! Geniet ervan!

  • 12 September 2013 - 18:41

    Evianne:

    Hankee!

    Wat leuk om je eerste blog te lezen. Ik zou ook wel zo om een hoekje willen kijken.
    Veel plezier en succes!

    Evianne

  • 12 September 2013 - 21:48

    Annemarie:

    Ha Hanke,

    Ek het gehoor van jou 'schoonzussie' dat jy naar Afrika getrek het, ons het saam naar de GH gestap en toen het ons daaroor gesels.
    Jy moet dit regtig baie geniet! Ek het vir 'n halwe jaar in Wellington gebly, dit is 'n uur se ry vanaf Kaapstad. Die Tafelberg en Robben Island is pragtig!
    Ek is nou weer twee maande in hierdie land maar ek mis die tyd in Afrika baie. Ek is seker jy gaan die Afrikaans taal leer, dit gaan baie vinnig! Ek wil vir jou se, geniet jou tyd in Afrika, dis 'n besonderse ervaring vir jou lewe!

    Drukkie Annemarie Kuijt ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanke

Aan de voet van het Hottentots-Holland gebergte ligt Child and Youth Care-centre genaamd ‘Goeie Hoop’. Goeie Hoop is een opvanghuis voor verwaarloosde, misbruikte, mishandelde en zieke kinderen uit de omliggende krottenwijken. Ik hoop in september voor een half jaar naar 'Goeie Hoop' te gaan als vrijwilliger.

Actief sinds 30 Mei 2013
Verslag gelezen: 594
Totaal aantal bezoekers 20284

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 Maart 2014

Hanke naar Zuid Afrika

Landen bezocht: