COUNT YOUR BLESSINGS! - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Hanke Dijk - WaarBenJij.nu COUNT YOUR BLESSINGS! - Reisverslag uit Gordons Bay, Zuid-Afrika van Hanke Dijk - WaarBenJij.nu

COUNT YOUR BLESSINGS!

Blijf op de hoogte en volg Hanke

28 December 2013 | Zuid-Afrika, Gordons Bay

Ja daar ben ik al weer met een blog.. ;)
Aan het einde van dit jaar een mooi moment om mijn zegeningen en geniet momentjes bij Goeie Hoop op te schrijven! En dat zijn er genoeg...

*Hoe heerlijk is het om met een prachtig uitzicht op de bergen keihard 'Our God is an awesome God' te zingen in de car.
*'s Avonds onder het genot van een heerlijk wijntje, op het balkon, naar de sterrenhemel kijken.
*Alle lieve, mooie, ondeugende kinderen en alle bijbehorende dikke dikke drukkies.
*Kamperen met de boys en Arjanne en Ewout. En dan niet te vergeten de voor-en napret!
*De engelenacties waarbij we de liefste dingen voor elkaar doen.
*Het somerkersfees in de schuur, met prachtige kinderen, mooie liederen en dansjes.
*Alle stralende gezichtjes bij het openen van de schoenendozen op Boxing Day.
*De mooie luchten, waarbij we bedenken dat God echt een 'awesome God' is.
*Alle grappen en grollen upstairs.
*De allerliefste mede aunties.
*Wanneer een meisje in de kerk tegen me aan kruipt en in mijn oor 'I love you' fluistert.
*De momenten waarop ik me bedenk dat het zo ontzettend gaaf en genieten is om hier te zijn.
*Deze vakantie waarin we met z'n zevenen het huis 'runnen'.
*Lachbuien met de rockertjes.
*Het auntie-auntie-auntie geroep de hele dag, waar we af en toe ook wel eens helemaal klaar mee zijn ;)
*Onze day offs waarbij we de mooiste plekjes bezoeken.
*Met Arjanne doen alsof we op de fiets naar de Pick&Pay gaan en daar iedereen de stuipen mee op het lijf jagen.
*Met z'n zevenen op de bank 'Boer zoekt vrouw' en de 'All you need is love-kerstspecial' terug kijken.
*Het idee dat het nu december is en we heerlijk in onze zomerkleding rond lopen, zwemmen in de oceaan en watergevechten houden.
*De nachtjes buiten op het balkon, ook die waarbij we halverwege afhaakten omdat er zulke rare beesten over kwamen vliegen en het te hard waaide.
*Sinterklaas, met de leukste surprises en gedichten, en het half uur dat we op onze kamers zaten te wachten voordat het feest kon losbarsten.
*Alle lieve kaartjes die ik hier krijg. Baie dankie! :)
*De Bijbelstudies.
*De meetings en dan vooral het samen bidden en danken voor Goeie Hoop en alles wat daar bij komt kijken.
*Weerwolven met zoveel mogelijk mensen, elkaar daarbij gigantisch overschreeuwen en toch zo betrouwbaar mogelijk proberen over te komen.
*'s Avonds op het balkon afkoelen en daarbij de grootste lachbuien hebben en het hardste blèren.
*'s Avonds eten met het idee dat het bijna januari is en we dan echt geen snoepje, koekje, chocola, chips, etc. meer mogen eten.
*Zo druk zijn dat we gek van ons zelf worden en bijna de neiging krijgen om een ritalin pilletje te nemen.
*Alle grappen over de leukste dudes.
*Woordgrapjes die alleen begrepen worden door insiders.
*De momenten waarop ik me besef dat ik in Nederland in een 'supertoffe':p family ben opgegroeid.
*Skype momentjes met familie en vriendinnetjes :)
*Onze vitamine boostjes, en ja ook het maken van een enorme fruitsalade om 1 uur 's nachts.
*'s Morgens alle moppies op de baby unit uit bed halen en dan heerlijke slaperige knuffels van ze krijgen.
*Sporten op het balkon. (Lees; dansen en helemaal loesoe gaan op Trinity)
*Wekelijks uiteten gaan voor zo'n 10-15 euro.
*Elkaar upstairs aanspreken met druifje, moppie, en nog veel meer, niet nader te noemen, woorden.
*Real african vlechies in mijn haar, en vooral het feit dat ik mijn eigen haar daarna weer extra waardeerde.
*Alle loveletters en tekeningen van de kids!
*De tijd hebben om na te kunnen denken wat Gods plan is met mijn leven.
*Met de kids naar het strand, en dan de blauwe plekken en schrammen door onze lompheid bij een spelletje maar voor lief nemen.
*Alle gesprekjes met de kids.
*Werken op de playground met een heerlijk muziekje op de achtergrond.
*Onze oudste boy 's avonds enorm laten schrikken met alle aunties, waarbij hij gilde als een piggie. Dit als wraak voor alle keren dat wij gegild hebben omdat hij ons liet schrikken.
*'s Morgens met een car vol kinderen naar school rijden en dan samen genieten van de zonsopgang.
*Ik-boeken maken met kinderen, hun gevraag wanneer we nu eindelijk weer verder gaan met het big big boek en hun leuke dromen horen.

En zo kan ik nog wel een hele tijd door gaan.. Ik voel me gezegend en gelukkig! :)
Ik wens jullie veel zegen, gezondheid en geluk toe voor 2014!

Veel liefs,
Hanke

PostNet suite 80
Private bag X4
Gordons bay 7151
South Africa

  • 28 December 2013 - 18:24

    Elies :

    Hankiepankie, heerlijk om te lezen! :)
    Denk aan jullie! xx

  • 28 December 2013 - 20:38

    Annet:

    Super om te lezen, Hanke! Volgens mij maak je iedereen die dit leest warm om ook voor een tijd naar Goeie Hoop te gaan - mij in elk geval wel! Geniet bewust van de tijd die je daar nog rest! :)

  • 30 December 2013 - 09:53

    Moes:

    Hankie,
    Als ik mijn zegeningen tel, ben jij er zeker bij!

  • 01 Januari 2014 - 21:13

    Tante Jannie Ten Broek:

    Hoi Hanke,

    De beste wensen voor het nieuwe jaar!
    Veel Heil en Zegen meis in dat verre Afrika.
    Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt!
    Nog een heel fijne tijd toegewenst.

  • 13 Januari 2014 - 19:53

    Jolanda:

    Hanke!

    Wat leuk om je berichten eens te lezen! Geniet van de heerlijke tijd daar! We bidden voor je

    Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanke

Aan de voet van het Hottentots-Holland gebergte ligt Child and Youth Care-centre genaamd ‘Goeie Hoop’. Goeie Hoop is een opvanghuis voor verwaarloosde, misbruikte, mishandelde en zieke kinderen uit de omliggende krottenwijken. Ik hoop in september voor een half jaar naar 'Goeie Hoop' te gaan als vrijwilliger.

Actief sinds 30 Mei 2013
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 20273

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 Maart 2014

Hanke naar Zuid Afrika

Landen bezocht: